torsdag 22. juli 2010

Japanske blader i Nordland

Jeg har ikke vært så flink til å skrive i det siste, men en litt kjedelig kveld på et hotellrom i Nordland fikk meg til å skrive litt igjen. Jeg har heldigvis trådløst nett, så jeg har fått lest et par blogger for en gangs skyld (Jeg har jo aldri tid til det ellers!) og da ble jeg litt inspirert.

Når jeg reiste på tur tok jeg med meg et par sokker jeg holder på med: Bonsai fra boka Knitted Socks East and West av Judy Summer. Det er en fantastisk flott bok, med masse fine japanskinspirerte mønstre. Det er veldig vanskelig å bestemme seg for hvilket mønster som blir det neste. Jeg pleier å la garnet jeg skal bruke få styre hvilket mønster jeg skal velge. Stort sett har garnet en bestemt mening om hvilket mønster det vil bli.


Denne gangen har jeg brukt Maizy fra Crystal Palace Yarns som jeg fikk i et garnbytte for et par måneder siden. Det er i en flott syrinlilla farge og garnet er kjempedeilig. Det inneholder littt uvanlige fibre: 82 % Mais fibre og 18 % elastisk nylon. Jeg har aldri strikket med garn laget av mais før, men det er veldig deilig. Det har litt den fine myke bommullsfølelsen uten at det er hardt eller knirkete å strikke med. Veldig morsomt å prøve, jeg bare håper jeg har nok til dette sokkeparet. Det er strikket på pinne 2.5 og jeg har strikket begge sokkene på en langpinne, men strikket hver sokk for seg når jeg holdt på med hælen.


Her er resultatet så langt:

Og det er 18 dager til KnitCamp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar