søndag 15. mars 2009

Et første innlegg

Dette er min blogg. Her skal jeg skrive om ting jeg liker, kanskje hovedsakelig om skyer og og strikking, fordi jeg er nemlig en strikkende skynerd. Ingenting galt med det.

Akkurat nå holder jeg på med et mønster av Sian Brown; Belted cable cardi. Har laget den i striper i grønt og rødt, så den blir noe anderledes enn i det opprinnelige mønsteret. I tillegg har jeg ikke strikket bolen i tre deler, men slått de sammen til en del. Mønsteret har dermed blitt litt mer komplisert å lese, men jeg slipper heldigvis en hel del sying til slutt. Jeg skulle gjerne ha sett at litt flere mønstre gjorde det på samme måten. Syntes det ofte blir unødvendig mange deler å sy sammen. Etter en liten test med rundstrikk av begge ermene på en rundpinne gav jeg opp og fulgte mønsteret. Jeg tror jeg blir fornøyd med dette.

Jeg har holdt på med denne jakken en stund men i UFO-ferdiggjørelsesånden som har kommet over hobbyboden i det siste har jeg blitt inspirert til å forsøke å få den ferdig. Da blir jeg også kvitt litt mer av garnet som jeg har hatt litt for mye av. Jeg fikk nemlig Patons Clansman DK i hauger og lass av mamma. Hun hadde kjøpt det på et opphørssalg en eller annen gang for veldig mange år siden. Forsåvidt veldig godt garn som er veldig lett å vaske og godt å ha på seg.

I dag har jeg dessuten fått lagt opp gardiner. Nå har jeg ikke soveromsgardiner som subber nede på gulvet lenger. Det var overraskende smertefritt å få sydd dem. Jeg tror jeg er litt glad i symaskinen min, han kranglet bare litt når jeg forsøkte å sy igjennom 6 lag med kid-gardin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar