torsdag 10. desember 2009

Fredelig adventskveld

Advent er stort sett en ganske hektisk tid. Gaver skal handles og julebord og andre selskapeligheter skal oppleves. Dette er jo egentlig bare hyggelig, men av og til så er det hyggelig å ha en kveld hvor man bare sitter i joggebuksa og ikke gjør noen verdens ting.

En sånn kveld har jeg tenkt å ha i dag og dette er litt av hva jeg har tenkt å gjøre:

  • En god kopp frukt-te fordi jeg har lyst til å bli sånn akkurat passe døsen før sengetid
  • Interweave Knits winter 2009, som kom i posten for et par dager siden. Jeg har bare skummet igjennom en gang, men nå har jeg endelig tid til å lese litt ordentlig.
  • Utsette-å-strikke-julegaver-strikketøyet. Det er en hals (A noble Cowl av Emily Kausalik) i en kjempedeilig garn: Manos del Uruguays Silk blend.
Jeg har hatt lyst til å lage en jakke i silk blend, men jeg har ikke turt å bestille så mye som til en jakke på nett ennå. Men nå har jeg fått prøvd garnet på et lite prosjekt, så jeg har en liten mistanke om at kofferten min vil inneholde nok av dette til en jakke når jeg kommer hjem fra tur til Skottland neste år...

Hva driver alle dere andre med på koselige adventskvelder?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar