søndag 30. august 2009

Forkjøla = mer strikking

Å sitte hjemme når man er forkjøla er egentlig ganske koselig. Egentlig så burde jeg ha vaska og rydda litt i leiligheten ( i alle fall rydda ut av sekken etter å ha vært på jobbtur), men når man føler seg litt småtufs så er ikke det en god ide. En mye bedre ide er å sitte i senga og strikke på alle UFOer som ligger rundt omkring mens man ser på Friends!

Jeg har kommet meg igjennom sesong 8, og har nå begynt på sesong 9. Jeg har også tatt opp igjen La Digitessa sokkene mine som har blitt litt neglisjert i det siste. De krever nemlig alt for mye konsentrasjon til at de kan taes med på strikkekafe. Se så langt jeg har kommet nå! Jeg er snart ved hælen!

Jeg så dessuten en litt kul sky mens jeg var på jobbreise. Bildet under er tatt fra hotellrommet mitt i Ålesund. Jeg hadde utsikt mot kaia og Aksla.

Været hadde vært skiftende men stort sett regn i Ålesund men det ble ganske mye bedre på kvelden med litt sol. Det var egentlig ganske bra vær når jeg tok dette bildet. (Jeg var inne i Tafjord tidligere på dagen og der var det knallfint. Offisiell målt temperatur var 21 grader i halv to tida, litt bedre enn de 14 som var meldt i Ålesund den dagen!) Jeg tror nok at skyen er en nimbostratusrest som er blitt fanget i vinden over fjellet, slik at den gradvis begynner å nærme seg en lenticularis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar