søndag 26. juli 2009

Sommeridyll på bærtur

I har vært en veldig fin dag. Jeg har nemlig vært på bærtur med kjæresten min. Nordmarka er stapp full av bær, så turen har vært en stor suksess. Ikke det at man trenger å finne så mye bær. Det er veldig hyggelig å gå tur i skogen sammen uansett.
Jeg fikk til og med tid til å strikke litt på teppet jeg holder på med.

Vi fant et veldig koselig sted ved en myr hvor vi tok den siste rasten før vi reiste hjem igjen. Som dere sikkert kan se fra bildet til høyre hadde vi masse bær allerede der.

Det var mer enn nok bær i skogen. Vi kunne sikkert ha plukket dobbelt så mye som vi endte opp med. Men vi hadde lyst til å få gått litt tur også. Ellers hadde vi sikkert klart oss med det første stedet vi stoppet. Det var rett og slett helt enormt my bær i skogen. Vi fant både bringebær og blåbær i store mengder. Det er tydeligvis ingen andre som plukker bær lenger...


Ulempen med å plukke blåbær er at man blir blå. Over alt. Det tok en del håndvask til før jeg hadde lyst til å sette meg på sofaen hjemme. Den er for tiden hvit. og det hadde vært litt kjedelig med blåbærflekker overalt...

Til slutt har vi resultatet fra dagens bærtur: 1,75 kg blåbær og 0,78 kg bringebær. Alle bringebæra ble rørt med sukker. Av blåbæra ble noe rørt med sukker, noe ble fryst helt til bruk i smoothie og resten ble fortært sammen med matfløte og melis.
Nam, nam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar