søndag 4. april 2010

...og så var påsken snart over

Etter å ha sitti på fjellet i snøværet et par dager har jeg kommet meg hjem til Oslo og her var det sol. Ikke varmt nok til å sitte ute på plenen ennå, men jeg gleder meg til å få sitte på balkongen i ny leilighet om et par uker. Får bare håpe at finværet holder seg. Jeg har vært litt semiproduktiv i påsken og fått ferdig Clapotisen og et par sokker.

Først ble jeg ferdig med One Ring sokkene, som var en pakke fra Lord of the Rings sokkeklubben til The Unique Sheep. De er strikket i garnet Foot Prints og fargen var en gradiance farge som var spesial farget til akkurat denne sokken. Gradiance fargene til The Unique Sheep er laget slik at du får 4 nøster som hører sammen og som gradvis går over fra en farge til en annen. Et nøste med den første fargen, et nøste med en blanding av de to fargene men med overvekt av den første, et nøste med blanding og overvekt av den andre og til slutt ett nøste med den andre fargen. For å få glatte overganger mellom fargene må man begynne med neste nøste litt før man er ferdig med det første. Så skal man strikke 2 omg med nytt farge, 4 omg med gammel farge, 4 omg med ny farge og 2 omg. med gammelfarge for å få en pen overgang. Jeg syntes dette var veldig spennende å prøve. Sokkene ble også veldig fine, kjempegøyalt mønster. Nå er det bare å glede seg til enste pakke som kommer nå i april.

På strikkekafe forrige uke tok jeg også med meg to nøster Delight fra Drops(siden jeg regnet med å bli ferdig med LOTR sokkene da, og det gjorde jeg). Med de nøstene begynte jeg på et par sokker fra Cookie A sin Sock Innovations bok. Jeg tror snart alle har denne boka, og de fleste har nok også laget de sokkene jeg begynte på: Kai Mei. Jeg syntes disse sokkene er veldig fascinerende. De er egentlig ganske enkle, og veldig enkle i forhold til mange av de andre sokkemønstrene til Cookie A. Men de er også veldig fine. De er en liten rad med hjerter i blondestrikk som snor seg rundt foten og de ser veldig feminine ut. Ellers er de bare ribbe strikk og glattstrikk. Ikke noe problem å strikke på toget med en god lydbok. Garnet var også veldig fint å strikke med. Jeg har vært litt skeptisk siden det ser så løst spunnet ut. Der er en seriøs pine å rekke opp igjen, og ser litt rufsete ut når du strikker med opprekksgarnet. Men hvis du slipper å rekke opp blir resultatet veldig pent og utrolig mykt. Lange fine fargeskift i garnet.

Ikke mange kyllinger å pakke ned for meg, for nå er snart alt annet pakket ned i flytteeskene fra før av. God Påske alle sammen!

1 kommentar:

  1. De sokkene dine er råkule! Har vært inne og tittet på Unique Sheep, og der var det veldig mange fristelser gitt! Takk for sist!

    SvarSlett