torsdag 2. september 2010

Strikk med wire

En av problemene på KnitCamp var at det ikke var blitt fikset visum tidsnok til de som skulle undervise som kom fra USA. Det betydde at det ble mye omrokeringer på kursene som skulle gå på tirsdagen. Den dagen hadde jeg opprinnelig tenkt å være på kurs med Nancy Bush (An Overture to Estonian Lace), men siden hun var rammet av dette rotet endte jeg opp med to andre kurs den dagen. (Heldigvis fikk jeg møtt Nancy senere, så jeg fikk signert boka mi!)

De kursene jeg endte opp med var et med Ann Kingston om sokker i håndmalt garn og et som het Create med ei jeg ikke kjente noe til. Det eneste jeg visste om det kurset var at det skulle være noe om strikkede smykker. Hun som holdt kurset het Becca og er utdannet innen smykkedesign. Hun var kjempehyggelig og inspirerende og fikk oss i gang med å strikke med metalltråd/vaier. Hun viste oss flere ting hun hadde laget i forskjellige metaller og forklarte at hun nesten alltid brukte hekling og strikking i smykkene sine. Noe av det fantastiske hun har laget kan man se på hjemmesiden hennes: Rebajane. Hun lager også mesteparten av de andre metalldelene, de som ikke er strikket, i smykkene sine selv.

Jeg prøvde meg på å lage et armbånd med blader og en blomst på. Veldig fornøyd med dette her. Den låses ved å tre blomsten inn i en løkke ved bladene:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar